UM/3/3/5/13 Traktat Paryski

Miejsce przechowywanie nieobowiązujących już dokumentów państwowych.

UM/3/3/5/13 Traktat Paryski

Postprzez Karol Radziwiłł » 03 maja 2013, 16:23

Traktat założycielski Rady Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa

Paris, le 27 avril 2013
Paryż, 27 kwietnia 2013


Preambuła
Mając na uwadze poszanowanie dla pokojowego samostanowienia Narodów i Państw, doceniając dotychczasowy wkład na rzecz współpracy międzynarodowej, szanując otwartość społeczeństw przy jednoczesnym zachowaniu zwyczajów i tradycji, rozumiejąc w pełni różnice kulturowe, wypełniając postanowienia nałożone przez wcześniejsze dokumenty Wysokie Umawiające się Strony dążą do wzmocnienia wzajemnych relacji, nawiązania głębszej współpracy multilateralnej, a tym samym pragną zagwarantować pokój i bezpieczeństwo oraz wspólnie reprezentować stanowisko polityczne kontynentu poprzez ustanowienie Rady Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa

Po wzajemnej wymianie i uznaniu pełnomocnictw przybyłych do miasta Paryża delegacji w składzie:

JEAN-LOUIS DE MURVILLE PREZYDENT REPUBLIKI FRANCUSKIEJ
PAUL PUGNACE PIERWSZY MINISTER REPUBLIKI FRANCUSKIEJ
MARTINIUS DE WILCZYNO PREZYDENT RZECZYSPOSPOLITEJ ESKWILIŃSKIEJ
TOMASZ ANTER MINISTER SPRAW ZAGRANICZNYCH RZECZYPOSPOLITEJ ESKWILIŃSKIEJ
JEGO KRÓLEWSKA MOŚĆ EINAR I KRÓL NORDII
KJELL FREYRSONN LORD GUBERNATOR KRÓLESTWA NORDII
JEGO KRÓLEWSKA MOŚĆ KAROL JÓZEF I VON HABSBURG - LOTHRINGEN RADZIWIŁŁ KRÓL RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW
MARCO SFORZA APO ZEP CZŁONEK DELEGACJI RZECZYPOSPOLITEJ OBOJGA NARODÓW
JEGO KRÓLEWSKA MOŚĆ ANDREAS I DE CATALÁN KRÓL SKARLANDU
NORBERT I DE CATALÁN PRZEWODNICZĄCY RZĄDU KRÓLESTWA SKARLANDU EDGAR NIEGOSIEWSKI
GUBERNATOR WIELKIEJ POLONDII MALCHER ESTERY NAW NAMIESTNIK DO SPRAW POLITYKI ZAGRANICZNEJ WIELKIEJ POLONDII

27 kwietnia 2013 roku
przyjęto, co następuje:


Rozdział I. Postanowienia ogólne

Artykuł A

Państwa członkowskie potwierdzają ważność i trwałość przyjętej w Warszawie, a dostosowanej w Paryżu do zapisów niniejszego Traktatu, Konwencji w sprawie ziem niczyich Nowego Kontynentu.

Artykuł B
Państwa członkowskie wyrzekają się wzajemnej agresji, a wszelkie zaistniałe spory zobowiązują się rozwiązywać poprzez dialog, zachowując zrozumienie dla argumentów drugiej strony.

Artykuł C
Państwa członkowskie zachowują swoją suwerenność w dotychczasowym zakresie i formie.

Artykuł D
Państwa członkowskie ustalają, że równoważnymi oficjalnymi nazwami zajmowanego przez nie lądu są:
- Nowy Kontynent, wraz z wersjami
w języku francuskim: le Nouveau Continent,
w języku hiszpańskim: Continen te Nuevo,
w języku łacińskim: Continens Nova,
w języku nordyjskim: Ny Kontinent,
w języku osteryjskim: Novoy Kontinent;
- Vårland, wraz z wersją
w języku francuskim: la Varlande;
- Estella.

Artykuł E
Państwa członkowskie powołują Radę Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa, zwaną dalej Radą.

Rozdział II. Zasady

Artykuł 1

Niniejszy Traktat określa zasady funkcjonowania i podziału kompetencji pomiędzy Radę a Państwa członkowskie.

Rozdział III. Kompetencje

Artykuł 2

Rada posiada wyłączne kompetencje w zakresie:
a. zarządzania i dysponowania ziemiami niczyimi graniczącymi przez państwa członkowskie Rady,
b. udzielania zgody na przyłączenie kolejnych ziem do Nowego Kontynentu,
c. udzielania decyzji dotyczącej zajęcia ziem niczyich przez państwa, które niemogą zostać członkami Rady,
d. udzielania decyzji dotyczącej zajęcia ziem niczyich przez Państwa Członkowskie Rady,
e. decydowania o wyborze, zmianach i modyfikacjach oficjalnej mapy Nowego Kontynentu,
f. udzielenia decyzji dotyczącej rozpoczęcia i zakończenia negocjacji o przystąpieniu nowego państwa do Rady,
g. wyznaczania kierunków współpracy militarnej na Nowym Kontynencie,
h. wyznaczania kierunków polityki zagranicznej Państw Członkowskich Rady dotyczącej obszarów leżących poza Nowym Kontynentem,
i. decydowania o nawiązaniu stosunków dyplomatycznych przez Radę i ustanawianiu Przedstawicielstw Rady
j. wyboru Ambasadora Rady w państwie nieczłonkowskim,
k. rozszerzania lub zawężenia współpracy między Państwami Członkowskimi Rady,
l. wyboru Państwa Prezydencji.

Artykuł 3
Rada posiada kompetencje współdzielone z rządami i innymi instytucjami Państw Członkowskich Rady w zakresie:
a. uznawania państwowości terytoriów położonych na Nowym Kontynencie,
b. decydowania o nawiązaniu stosunków dyplomatycznych przez Państwa Członkowskie Rady,
c. udzielania wsparcia militarnego Państwu Członkowskiemu Rady w obronie jego terytorium,
d. udzielania wsparcia militarnego państwu nieczłonkowskiemu Rady w obronie jego terytorium,
e. przystąpienia państwa do Rady.

Artykuł 4
Rada podejmuje decyzje jednomyślne w zakresie jej wyłącznych kompetencji, w zakresie udzielenia wsparcia militarnego Państwu Członkowskiemu Rady w obronie jego terytorium, udzielenia wsparcia militarnego państwu nieczłonkowskiemu Rady w obronie jego terytorium oraz przystąpienia państwa do Rady, co należy do kompetencji współdzielonych z rządami i innymi instytucjami Państw Członkowskich Rady.

Artykuł 5
Przez jednomyślne podjęcie decyzji rozumie się wyrażanie zgody przez wszystkie państwa członkowskie Rady lub wyrażenie zgody przez 4/5 Państw Członkowskich przy braku głosów przeciwnych w terminie 7 dni liczonych od dnia rozpoczęcia przyjmowania zgody na podjęcie decyzji.
Nieobecność delegacji Państwa Członkowskiego Rady podczas jednomyślnego podejmowania decyzji uznaje się za wyrażenie zgody na podjęcie twierdzącej decyzji. Głosy wstrzymujące wyrażane przez delegacje Państwa Członkowskiego nie stanowią przeszkody do podjęcia decyzji jednomyślnie.

Artykuł 6
Podjęcie decyzji jednomyślnie w zakresie kompetencji wymienionych w artykule 2 skutkuje wydaniem przez Radę rozporządzenia, niewymagającego transpozycji do prawa Państwa Członkowskiego. Rozporządzenie jest wiążące dla wszystkich Państw Członkowskich.

Artykuł 7
Rada podejmuje decyzje większością 3/5 głosów w zakresie jej kompetencji dzielonych z rządami i innymi instytucjami państw członkowskich Rady z pominięciem kompetencji dotyczących udzielenia wsparcia militarnego państwu członkowskiemu Rady w obronie jego terytorium, udzielenia wsparcia militarnego państwu nieczłonkowskiemu Rady w obronie jego terytorium oraz przystąpienia państwa do Rady.
Rada podejmuje decyzje większością 3/5 głosów w terminie 7 dni liczonych od dnia rozpoczęcia przyjmowania zgody na podjęcie decyzji.
Nieobecność delegacji Państwa Członkowskiego Rady podczas podejmowania decyzji większością 3/5 głosów uznaje się za oddanie przysługujących głosów na rzecz podjęci a twierdzącej decyzji.

Artykuł 8
W głosowaniu nad podjęciem decyzji większością 3/5 głosów w zakresie kompetencji wymienionych w artykule 7:
- Państwo Członkowskie będące założycielem Rady dysponuje liczbą sześciu głosów,
- Państwo Członkowskie, które nie było założycielem Rady dysponuje liczbą czterech głosów przez okres 6 miesięcy liczonych od dnia przystąpienia do Rady, a po upływie tego okresu liczbą sześciu głosów.

Artykuł 9
Podjęcie decyzji większością 3/5 głosów w zakresie kompetencji wymienionych w artykule 3 skutkuje wydaniem przez Radę dyrektywy, wymagającej transpozycji do prawa Państwa
Członkowskiego. Dyrektywa jest wiążąca dla Państw Członkowskich, które w głosowaniu opowiedziały się za jej przyjęciem i ma charakter dobrowolny dla Państw Członkowskich, które w momencie głosowania były przeciwko jej przyjęciu. Zmiana dyrektywy skutkuje wygaśnięciem ważności decyzji podjętej uprzednio.

Rozdział IV. Rada

Artykuł 10

Rada spotyka się co najmniej raz na kwartał. Ogólne spotkania Rady odbywają się w obecności reprezentantów Państw Członkowskich Rady. W skład reprezentacji Państwa Członkowskiego Rady wchodzą co najwyżej trzy osoby: głowa państwa oraz dwie osoby przez nią akredytowane. Prawo do wygłaszania interesów Państwa Członkowskiego Rady przysługuje jednemu reprezentantowi Państwa Członkowskiego Rady.

Artykuł 11
Rada obraduje podczas spotkań Rady w duchu wzajemnego zrozumienia argumentów w celu osiągnięcia kompromisu. Jeśli kompromis nie jest możliwy władze Państwa Prezydencji, zwołują kolejne spotkanie Rady maksymalnie dwa miesiące po ostatnim spotkaniu.

Artykuł 12
Rozporządzenia i Dyrektywy publikowane są w Dzienniku Rozporządzeń i Dyrektyw.

Rozdział V. Instytucje Rady

Artykuł 13

Rada posiada przedstawicielstwo w każdym z Państw Członkowskich Rady, które pełni rolę sekretariatu Rady.

Artykuł 14
Do zadań Przedstawicielstwa Rady w państwie członkowskim Rady należy:
a. przekazywanie informacji o stanowisku państwa członkowskiego Rady pozostałym państwom Rady,
b. przekazywanie informacji o terminach i agendzie spotkań delegacjom państw członkowskich Rady,
c. promocja działań Rady w społeczeństwie.

Artykuł 15
Zarządcą Przedstawicielstwa Rady w Państwie Członkowskim Rady jest Dyrektor Przedstawicielstwa Rady będący obywatelem Państwa Członkowskiego, w którym znajduje się Przedstawicielstwo Rady. Zarządca Przedstawicielstwa Rady wybierany zgodnie z prawem wewnętrznym Państwa Członkowskiego.

Artykuł 16
Rada może ustanowić przedstawicielstwo w państwach nieczłonkowskich Rady. Decyzję o ustanowieniu Przedstawicielstwa Rady w państwie nieczłonkowskim podejmuje Rada.

Artykuł 17
Do zadań Przedstawicielstwa Rady w państwie nieczłonkowskim Rady należy:
a. przekazywanie informacji o podjętych działaniach władzom państwa nieczłonkowskiego, w którym Rada ustanowiła przedstawicielstwo,
b. promocja działań Rady w społeczeństwie,
c. reprezentowanie interesów Państw Członkowskich Rady,
d. pełnienie funkcji ambasadora Państw Członkowskich Rady, które nie posiadają w państwie nieczłonkowskim ambasadora,
e. wypełnianie zadań zleconych przez Radę,
f. informowanie Rady o decyzjach państwa nieczłonkowskiego, które mają wpływ naprowadzoną przez Radę wspólną politykę zagraniczną oraz politykę bezpieczeństwa.

Artykuł 18
Zarządcą Przedstawicielstwa Rady w państwie nieczłonkowskim Rady jest Ambasador Rady przy głowie państwa nieczłonkowskiego wybierany przez Radę na okres 5 miesięcy.

Artykuł 19
Rada posiada rotacyjny sposób przewodniczenia Radzie. Radzie przewodniczy jedno z Państw Członkowskich przez okres 5 miesięcy. Kolejność Prezydencji w Radzie ustalana jest przez Radę z wyprzedzeniem 10 miesięcy przed rozpoczęciem okresu Prezydencji. Kolejność trzech pierwszych Prezydencji w Radzie po wejściu w życie tego Traktatu ustalona jest Protokołem do Traktatu.

Artykuł 20
Spotkania Rady odbywają się na terenie Państwa Prezydencji. Państwo Prezydencji decyduje o agendzie spotkania.

Artykuł 21
Państwa Członkowskie Rady mogą formułować oczekiwania wobec Państwa Prezydencji.

Artykuł 22
Państwo Prezydencji reprezentuje interesy Państw Członkowskich Rady podczas wymagających tego sytuacji poza Nowym Kontynentem.

Artykuł 23
Państwo Prezydencji odpowiada za wykonanie decyzji Rady o ustanowieniu Przedstawicielstwa w państwie nieczłonkowskim.

Artykuł 24
Państwo Prezydencji prowadzi negocjacje w sprawie przystąpienia państwa do Rady w imieniu Rady zgodnie z postanowieniami Rady.

Rozdział VI. Zobowiązania Państw Członkowskich Rady

Artykuł 25

Państwa Członkowskie Rady zobowiązują się do niewstępowania do organizacji, której interesy wymierzone są w pozostałe Państwa Członkowskie Rady.

Artykuł 26
Państwa Członkowskie Rady zobowiązują się do przestrzegania tego Traktatu, dołączonych Protokołów oraz innych wynikłych z późniejszej współpracy w ramach Rady dokumentów.

Artykuł 27
Państwa Członkowskie Rady zobowiązują się do konsultacji z innymi Państwami Członkowskimi Rady w zakresie spraw nieobjętych zapisami tego Traktatu, a które mogą oddziaływać na prowadzoną przez Państwa Członkowskie Rady politykę zagraniczną i obronną.

Artykuł 28
Państwa Członkowskie Rady zobowiązują się do przeprowadzenia weryfikacji zapisów tego Traktatu oraz dołączonych Protokołów w okresie do 9 miesięcy od dnia wejścia w życie Traktatu.

Rozdział VII. Przystąpienie do Rady i opuszczenie struktur

Artykuł 29

Przystąpienie państwa do Rady wymaga złożenia przez państwo wniosku o przystąpienie do Rady do Prezydencji Rady. Sposób złożenia oraz treść wniosku przedstawia Protokół do Traktatu. W przypadku odrzucenia wniosku przez Radę, ponowny wniosek może być złożony po upływie 4 miesięcy od wydania decyzji o odrzuceniu uprzedniego wniosku.

Artykuł 30
Przystąpienie państwa do Rady wymaga przyjęcia przez państwo dorobku prawnego Rady.

Artykuł 31
Przystąpienie państwa do Rady wymaga uznania państwa przez wszystkie Państwa Członkowskie Rady.

Artykuł 32
Przystąpienie państwa do Rady wymaga przyjęcia traktatu akcesyjnego przez Państwa Członkowskie i państwo wyrażające chęć przystąpienia do Rady.

Artykuł 33
Do Rady może przystąpić państwo, które w powszechnej opinii związane jest z Nowym Kontynentem.

Artykuł 34
Każde Państwo Członkowskie może odstąpić od uczestnictwa w Radzie poprzez wypowiedzenie tego Traktatu wraz z dorobkiem prawnym Rady z trzy miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Artykuł 35
Państwa Członkowskie mogą zdecydować o zawieszeniu na okres nie dłuższy niż sześciu miesięcy lub usunięciu z Rady Państwa Członkowskiego, gdy:
- Państwo Członkowskie długotrwale sprzeciwia się wykonaniu zobowiązań nałożonych tym Traktatem lub powziętych w innych dokumentach,
- Państwo Członkowskie dopuszcza się aktów agresji lub prowadzi działania sabotujące wobec Państw Członkowskich Rady,
- Państwo Członkowskie pozostaje nieaktywne na arenie międzynarodowej przez okres dłuższy niż 3 miesiące.
Decyzja o zawieszeniu Państwa Członkowskiego podejmowana jest jednomyślnie przez przyjęcie rozporządzenia w obecności wszystkich Państw Członkowskich bez praw głosu Państwa Członkowskiego, którego zawieszenie będzie dotyczyć. Podjęcie decyzji o usunięciu z Rady Państwa Członkowskiego następuje według procedury zawieszenia, a wykonanie decyzji wymaga zmiany tego Traktatu.

Rozdział VIII. Przepisy wyjaśniające i końcowe

Artykuł 36

Państwa Członkowskie mogą określić sytuacje nie wykonywania postanowień tego Traktatu lub inne specjalne sytuacje dotyczące uczestnictwa Państwa Członkowskiego w Radzie przez załączenie do Niego Protokołów. Załączenie Protokołu wymaga zgody wszystkich Państw Członkowskich.

Artykuł 37
Państwa Członkowskie mogą zmienić zapisy tego Traktatu za zgodą wszystkich Państw Członkowskich, gdy uznają to za konieczne dla dalszego funkcjonowania Rady lub gdy została podjęta decyzja o usunięciu Państwa Członkowskiego z Rady, za zgodą wszystkich pozostałych Państw Członkowskich.

Artykuł 38
Depozytariuszem Traktatu jest Prezydent Republiki Francuskiej.

Artykuł 39
Traktat wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po zakończeniu procesów ratyfikacji w Państwach Członkowskich, które uzgodniły zapisy tego Traktatu podczas spotkania w Paryżu w dniach 25 stycznia do 27 kwietnia 2013 roku.



/-/ Karol Józef I von Habsburg-Lothringen Radziwiłł,
z Bożej łaski i woli Narodu Król Polski, Wielki Książę Litewski,
Książę Ruski, Pruski, Mazowiecki, Żmudzki, Kijowski, Wołyński,
Podolski, Podlaski, Inflancki, Smoleński, Siewierski, Czernihowski etc. etc. etc.
(-) Karol Radziwiłł
Książę na Oporowie i Niedzicy

Obrazek




Avatar użytkownika
Zmarły
 
Posty: 1136
Dołączył(a): 18 sie 2011, 19:47
Medale: 6
Order Orła Białego (1) Order Świętego Stanisława (1) Order Virtuti Militari III (1)
Order Zasługi RON V (1) Krzyż Monarchii I (1) Medal 100 lat niepodległości (1)
Gadu-Gadu: 37427777

kuchnie na wymiar kalwaria zebrzydowska

Powrót do Archiwum Dziennika Ustaw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość