Rozkazy
Napisane: 18 kwi 2017, 09:56
Tu można wydawać rozkazy swoim wojskom - dziś wydane rozkazy siły wykonają jutro, te wydane jutro pojutrze itd. Rozkazów nie można wydawać tylko w każdą niedzielę i co drugą sobotę, począwszy od tej najbliższej. Dziennie wydać można trzy rozkazy, wybierając je spośród tej listy:
Wszystkie inne zasady w Karczmie się znajdują.
Rozkazy wydawać można dopiero w dniu jutrzejszym.
- ruch o jedno pole (kwadrat), dla oddziału złożonego wyłącznie z piechoty i/lub artylerii,
- ruch o dwa lub jedno pole dla oddziału złożonego wyłącznie z kawalerii i/lub dragonii
- ruch o jedno pole dla oddziału mieszanego
- przeprawa przez Prut (jeśli na Prucie znajduje się flota śródlądowa, wszyscy sprzymierzeńcy i przyjaciele włąsciciela tejże nie muszą przeprawiać się przez Prut)
- połączenie kilku oddziałów w jeden,
- nawiązanie walki,
- rozpoczęcie oblężenia
- rozdzielenie jednego oddziału na kilka
- odpoczynek (rozkaz obowiązkowy co trzy inne rozkazy, inaczej morale spada o 5 procent), w przypadku gdy organizacja oddziału spadła poniżej statystyk, odpoczynek daje +1 do organizacji.
- umocnienie pozycji (bonus przy rozstrzyganiu wyniku bitwy)
- wkroczenie do niestrzeżonej miejscowości,
Osobne rozkazy dla oblężenia:
- szturm
- podkop (trzeba wydać 3 rozkazy "podkop" z rzędu, aby odniosło to pożądane skutki)
- ostrzał artyleryjski
Rozkazy dla obleganych:
- wypad w celu unieszkodliwienia podkopu,
- wypad w celu pokonania wojsk przeciwnika,
- ostrzał artyleryjski
Flota śródlądowa:
- trzeba wydać oddzielny rozkaz, by wejść na pokład czajki/bajdaka, ponadto owa jednostka pływająca powinna znajdować się najwyżej jedno pole dalej.
Wszystkie inne zasady w Karczmie się znajdują.
Rozkazy wydawać można dopiero w dniu jutrzejszym.