Zasady

Rozgrywki między panami braćmi, w których udział biorą chorągwie wojskowe.

Zasady

Postprzez Sebastian von Tauer » 28 sty 2015, 17:06

Każdy rodzaj wojsk (chorągiew) będzie określany dwoma statystykami:
Bitność- jak dobrze oddział walczy
Organizacja- stopień organizacji danej jednostki

Dodatkowo będą stworzone tablice w liczbie 10 np.:
1 bitność +3
2 bitność +2
3 bitność +1
4 nic się nie dzieje
5 nic się nie dzieje
6 bitność -2
7 bitność -1
8 organizacja +2
9 organizacja +1
10 organizacja -1

Oczywiście każda tablica będzie miała inny układ.

Uczestnicy starcia mogą się wyzwać w odpowiednim wątku na bitwę. Wyzwanie to można odrzucić. Wyzwania można podzielić na gry wojenne - starcia pozorowane i prawdziwe krwawe potczki, w których chorągwie mogą zostać zniszczone. Najlepiej jeśli już wtedy określiliby jakimi jednostkami chcą walczyć.

Gracze mają czas przez cały dzień (powiedzmy od 8 rano do 20, datę ustalają przy wyzwaniu) na wybór cyfry od 1 do 10.

Uczestnicy starcia piszą w prywatnej wiadomości do Bezstronnej Osoby Rozstrzygającej jaki numer wybierają.

W czasie potyczki chorągiew na chorągiew działa to tak:
Pan y pisze: Wybieram numer 2
Pan x pisze: Wybieram 6

Zakładając: hajducy b.3 o2 kozacy regestrowi b.5 o3 oraz BOR wybrała wyżej przedstawioną tablicę (o wyborze nie informuje uczestników starcia)

Po dodaniu modyfikatorów: hajducy b+2 co daje 5.kozacy b.-2, co daje 3

Porównuje się uzyskane rezultaty. Okazało się że hajducy wygrali z kozakami o 2. Organizacja kozaków to 3. Oznacza to iż mołojcy zostali pokonani, ale nie zniszczeni (co by się stało gdyby hajducy wygrali o ponad trzy) i się wycofują.

W wypadku remisu powtarza się testy.

W momencie gdy obaj gracze wyślą na priva BOR swoje wybory, a BOR podliczy wyniki, zostaną opublikowane wyniki starcia.

Bitwy więcej niż jednej chorągwi:

Od bitew jedna chorągiew na jedną różni się tylko sposobem obliczania siły.
Sumujemy bitność wszystkich swoich chorągwi które biorą udział w bitwie i dzielimy przez liczbę chorągwi gracza który posiada ich mniej.
do uzyskanych punktów dodajemy modyfikatory wylosowane z tabeli, jak w butwie jednej chorągwi - po jednym na stronę.
Uzyskany wynik porównujemy z uzyskanym przez przeciwnika.
Różnicę bitności porównujemy z organizacją każdej chorągwi przegranego, poczynając od tej która ma najniższą organizację (jeśli mają tą samą - od tej z najniższą bitnością). Ilość punktów przeciwnika odejmujemy kolejno od ich organizacji, tak długo, aż kolejna z chorągwi będzie miała wyższą od pozostałych punktów. Jednostki wcześniejsze zostają zniszczone.

Przykład:
gracz A: 3 chorągwi Husarii i chorągiew Pancernych walczą z graczem B: 3 rotami Piechoty Polsko - Węgierskiej i Kompanią dragonów.
Husaria b=10
10+10+10=30
30:3=10
Hajducy b=4
Dragoni b=5
4+4+4+5=17
17:3=5,(6) w zaokrągleniu 6
Powiedzmy że Bezstronna osoba rozstrzygająca wybrała tabelę 10, a obaj gracze cyfrę 6, co oznacza wg. tej tablicy że nic się nie dzieję, tzn. żadna ze stron nie uzyskuje modyfikatora.
Gracz A wygrywa z Graczem B o 10-6=4
Organizacja Dragonów i Hajduków gracza B jest ta sama - 3, ale Dragoni mają wyższą bitność - 5 (hajducy 4).
A więc:
Organizacja Hajduków - 3, zadane straty - 4pkt.
Jedna rota hajduków zostaje zniszczona.
4-3=1pkt, został więc 1 punkt strat.
Kolejną jednostką znów jest rota hajduków, z o=3, ma więc większą organizację niż pozostało punktów strat.

Bitwa zatem kończy się zwycięstwem gracza A.
Gracz B stracił 1 rotę Hajduków, reszta jego sił uszła z pola bitwy.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Statystyki jednostek:
Husaria: b10 o6
Pancerni: b8 o5
Petyhorcy b7 o5
Jazda Kozacka: b5 o4
Jazda Wołoska: b3 o4
Jazda Tatarska b4 o3
Lisowczycy: b4 o3
Rajtarzy b6 o3
Dragoni: b5 o3
Hajducy: b4 o3
Kozacy Regestrowi: b5 o3
Piechota niemiecka: b4 o5
Piechota nowego stylu b5 o4
Artyleria lekka b+1 o2
Artyleria średnia b+2 o2
Artyleria ciężka b+3 o2
Tabor Kozacki: b+1 o3
-------------------------------
Czajka b:- o:3
Czajka wojenna b:+1 o:4
Bajdak b:- o:3 (może przewozić 2 chorągwie)

B- bitność
O- organizacja

Tablice:
1
1 bitność +3
2 bitność +2
3 bitność +1
4 nic się nie dzieje
5 nic się nie dzieje
6 bitność -2
7 bitność -1
8 organizacja +2
9 organizacja +1
10 organizacja -1

2
1 bitność +2
2 bitność +1
3 nic
4 nic
5 bitność-2
6 bitność-1
7 organizacja +2
8 organizacja +1
9 organizacja -1
10 bitność +3

3)
1 bitność +1
2 nic
3 nic
4 bitność -2
5 bitność -1
6 organizacja +2
7 organizacja +1
8 organizacja -1
9 bitność +3
10 bitność +2

4)
1 nic
2 nic
3 bitność-2
4 bitność -1
5 organizacja +2
6 organizacja +1
7 organizacja -1
8 bitność +3
9 bitność +2
10 bitność +1

5)
1 nic
2 bitność-2
3 bitność -1
4 organizacja +2
5 organizacja +1
6 organizacja -1
7 bitność +3
8 bitność+2
9 bitność+1
10 nic

6)
1 bitność -2
2 bitność-1
3 organizacja +2
4 organizacja +1
5 organizacja -1
6 bitność +3
7 bitność +2
8 bitność +1
9 nic
10 nic

7)
1 bitność -1
2 organizacja +2
3 organizacja +1
4 organizacja -1
5 bitność +3
6 bitność +2
7 bitność +1
8 nic
9 nic
10 bitność -2

8)
1 organizacja +2
2 organizacja +1
3 organizacja -1
4 bitność +3
5 bitność +2
6 bitność +1
7 nic
8 nic
9 bitność -2
10 bitność -1

9)
1 organizacja +1
2 organizacja -1
3 bitność +3
4 bitność +2
5 bitność +1
6 nic
7 nic
8 bitność -2
9 bitność-1
10 organizacja +2

10)
1 organizacja -1
2 bitność+3
3 bitność +2
4 bitność +1
5 nic
6 nic
7 bitność -2
8 bitność -1
9 organizacja +2
10 organizacja +1

Opcjonalnie można także używać tabelek dodających modyfikatory od pogody i terenu:

TEREN:
1 las (b. jazdy -2)
2 pola (b. piechoty +1)
3 teren poprzecinany strumieniami (b. piechoty +1)
4 łąka (b. jazdy +2)
5 teren podmokły (b. jazdy -2)
6 teren nizinny (bez zmian)
7 teren usiany głazami (b. piechoty +1)
8 teren pagórkowaty (b. jazdy +1)
9 pola (b. piechoty+1)
10 tern nizinny (bez zmian)

POGODA
1 słonecznie (bez zmian)
2 upalnie (o. oddziałów zmniejszona o 2)
3 opady deszczu (b. jazdy -2)
4 słonecznie (bez zmian)
5 mgliście (b. piechoty -2)
6 silny wiatr (artyleria nie daje modyfikatorów)
7 mróz ( o. oddziałów zmniejszona o 3)
8 opady deszczu (b. jazdy zmniejszona o 2)
9 słonecznie (bez zmian)
10 mgliście (b. piechoty zmniejszone o 2)
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie
Wojewoda Inowrocławski
Sędzia Grodzki


Obrazek



Avatar użytkownika
Wojewoda
Wojewoda
 
Posty: 4936
Dołączył(a): 21 lip 2014, 18:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Medale: 23
Order Orła Białego (1) Order Świętego Stanisława (1) Order Virtuti Militari I (1)
Królewski Order Złotej Ostrogi (1) Order Zasługi RON I (1) Order Zasługi RON II (1)
Order Zasługi RON III (1) Order Świętego Jerzego I (1) Order Świętego Jerzego II (1)
Order Świętego Jerzego III (1) Krzyż Monarchii I (1) Krzyż Monarchii II (1)
Medal Wojska (1) Medal Bene Merentibus (4) (1) Medal Bene Merentibus (3) (1)
Medal Bene Merentibus (2) (1) Medal Bene Merentibus (1) (1) Medal za Długoletnią Służbę I (1)
Medal z Długoletnią Służbę III (1) Medal 100 lat niepodległości (1) Gwiazda Ukrainy (1)
Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Godności Kancelaryjne: Hetman Wielki
Stopień: Hetman Wielki

Re: Zasady

Postprzez Stanisław von Tauer » 23 gru 2015, 20:53

Czy mógłby JKM lub hetman dodać btność i organizację lisowczyków?
/-/ Stanisław von Tauer
herbu von Tauer
Pułkownik wojsk koronnych
Wojewoda łęczycki


Obrazek



Avatar użytkownika
Zmarły
 
Posty: 1661
Dołączył(a): 26 lis 2015, 16:17
Medale: 9
Order Księcia Włodzimierza III (1) Krzyż Monarchii II (1) Krzyż Zasługi dla Kultury III (1)
Medal Wojska (1) Amarantowa Wstążka (1) Medal 100 lat niepodległości (1)
Gwiazda Ukrainy (1) Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Gadu-Gadu: 66056090

Re: Zasady

Postprzez Marek Wiktorowicz » 28 gru 2015, 23:21

Słuszna uwaga, panie Stanisławie :) Dodani.
Obrazek

/-/ Marek Paweł Wiktorowicz
Książę Urbino



Avatar użytkownika
Zmarły
 
Posty: 2754
Dołączył(a): 31 sie 2011, 10:44
Medale: 13
Order Orła Białego (1) Order Świętego Stanisława (1) Order Virtuti Militari II (1)
Królewski Order Złotej Ostrogi (1) Order Zasługi RON I (1) Order Świętego Jerzego I (1)
Order Świętego Jerzego II (1) Order Księcia Włodzimierza II (1) Krzyż Monarchii I (1)
Medal Bene Merentibus (4) (1) Medal 100 lat niepodległości (1) Gwiazda Inflant (1)
Gwiazda Mołdawii (1)

Re: Zasady

Postprzez Stanisław von Tauer » 29 mar 2016, 10:54

A statystyki jazdy tatarskiej?
/-/ Stanisław von Tauer
herbu von Tauer
Pułkownik wojsk koronnych
Wojewoda łęczycki


Obrazek



Avatar użytkownika
Zmarły
 
Posty: 1661
Dołączył(a): 26 lis 2015, 16:17
Medale: 9
Order Księcia Włodzimierza III (1) Krzyż Monarchii II (1) Krzyż Zasługi dla Kultury III (1)
Medal Wojska (1) Amarantowa Wstążka (1) Medal 100 lat niepodległości (1)
Gwiazda Ukrainy (1) Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Gadu-Gadu: 66056090

Re: Zasady

Postprzez Sebastian von Tauer » 29 mar 2016, 20:13

Dodane ;)
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie
Wojewoda Inowrocławski
Sędzia Grodzki


Obrazek



Avatar użytkownika
Wojewoda
Wojewoda
 
Posty: 4936
Dołączył(a): 21 lip 2014, 18:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Medale: 23
Order Orła Białego (1) Order Świętego Stanisława (1) Order Virtuti Militari I (1)
Królewski Order Złotej Ostrogi (1) Order Zasługi RON I (1) Order Zasługi RON II (1)
Order Zasługi RON III (1) Order Świętego Jerzego I (1) Order Świętego Jerzego II (1)
Order Świętego Jerzego III (1) Krzyż Monarchii I (1) Krzyż Monarchii II (1)
Medal Wojska (1) Medal Bene Merentibus (4) (1) Medal Bene Merentibus (3) (1)
Medal Bene Merentibus (2) (1) Medal Bene Merentibus (1) (1) Medal za Długoletnią Służbę I (1)
Medal z Długoletnią Służbę III (1) Medal 100 lat niepodległości (1) Gwiazda Ukrainy (1)
Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Godności Kancelaryjne: Hetman Wielki
Stopień: Hetman Wielki

Re: Zasady

Postprzez Sebastian von Tauer » 06 mar 2017, 14:36

Jako, że nie udało nam się znaleźć tabelek pogody i terenu stworzonych przez pana Marka na potrzeby Turnieju Początku Wiosny, umieszczamy je tu, dodając do opisów także zasady używania jednostek pływających (śródlądowych), niedługo dodane zostaną też zasady oblężeń:

TEREN:
1 las (b. jazdy -2)
2 pola (b. piechoty +1)
3 teren poprzecinany strumieniami (b. piechoty +1)
4 łąka (b. jazdy +2)
5 teren podmokły (b. jazdy -2)
6 teren nizinny (bez zmian)
7 teren usiany głazami (b. piechoty +1)
8 teren pagórkowaty (b. jazdy +1)
9 pola (b. piechoty+1)
10 tern nizinny (bez zmian)

POGODA
1 słonecznie (bez zmian)
2 upalnie (o. oddziałów zmniejszona o 2)
3 opady deszczu (b. jazdy -2)
4 słonecznie (bez zmian)
5 mgliście (b. piechoty -2)
6 silny wiatr (artyleria nie daje modyfikatorów)
7 mróz ( o. oddziałów zmniejszona o 3)
8 opady deszczu (b. jazdy zmniejszona o 2)
9 słonecznie (bez zmian)
10 mgliście (b. piechoty zmniejszone o 2)

FLOTY ŚRÓDLĄDOWE
Składają się z łodzi, z których każda potrafi przenosić po jednej chorągwi. Można je grupować w większe związki, by przenosić całe pułki, niektóre dają także bonus do bitności na zasadach artylerii, wyróżnia się następujące rodzaje:
Czajka b:- o:3
Czajka wojenna b:+1 o:4
Bajdak b:- o:3 (może przewozić 2 chorągwie)
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie
Wojewoda Inowrocławski
Sędzia Grodzki


Obrazek



Avatar użytkownika
Wojewoda
Wojewoda
 
Posty: 4936
Dołączył(a): 21 lip 2014, 18:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Medale: 23
Order Orła Białego (1) Order Świętego Stanisława (1) Order Virtuti Militari I (1)
Królewski Order Złotej Ostrogi (1) Order Zasługi RON I (1) Order Zasługi RON II (1)
Order Zasługi RON III (1) Order Świętego Jerzego I (1) Order Świętego Jerzego II (1)
Order Świętego Jerzego III (1) Krzyż Monarchii I (1) Krzyż Monarchii II (1)
Medal Wojska (1) Medal Bene Merentibus (4) (1) Medal Bene Merentibus (3) (1)
Medal Bene Merentibus (2) (1) Medal Bene Merentibus (1) (1) Medal za Długoletnią Służbę I (1)
Medal z Długoletnią Służbę III (1) Medal 100 lat niepodległości (1) Gwiazda Ukrainy (1)
Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Godności Kancelaryjne: Hetman Wielki
Stopień: Hetman Wielki


kuchnie na wymiar kalwaria zebrzydowska

Powrót do Bitwy Turniejowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron