|
przez Friedrich von Baden » 20 paź 2024, 16:48
Zasady rozgrywki
1) Jednostki - podstawową jednostką jest pułk - jedno pole może być zajmowane tylko przez jedną jednostkę - są 3 rodzaje jednostek: elita (bitność 2), zwykłe (bitność 1,5) i hołota (bitność 1) - jednostki muszą się składać z piechoty lub kawalerii, nie można tworzyć jednostek mieszanych
2) Rozkazy - można wydać jednej jednostce tylko jeden rozkaz w ciągu dnia - dostępne rozkazy to: ruch, okopanie, przeformowanie, wsparcie oraz przygotowanie do forsowania rzeki - ruch pozwala poruszyć się o dwa pola (kawalerii o trzy) - okopanie daje bonus +1 do bitności za każdy dzień okopywania. Maksymalnie jedna jednostka może otrzymać bonus +2 z tego tytułu - przygotowanie do forsowania rzeki zajmuje cały dzień i pozwala kolejnego dnia ją przekroczyć - przeformowanie pozwala odzyskać 25% wyjściowej siły - wsparcie pozwala lepiej walczyć sojuszniczej jednostce znajdującej się na sąsiednim polu (jeśli jest więcej niż jedna taka jednostka, w rozkazie należy zaznaczyć, która ma być wsparta). Jednostka wspierająca dodaje jednostce wspartej 75% swojej bitności (nie dzieje się to w sytuacji, gdy jednostka wspierająca zostanie w tym samym dniu zaatakowana) - codziennie należy wydać nowy rozkaz, gdyż rozkaz z poprzedniego dnia nie obowiązuje kolejnego
3) walka - do walki dochodzi, gdy dwie (lub więcej) wrogie jednostki znajdą się na tym samym polu sumuje się bitność tych jednostek - jednostka, która ma mniejszą bitność musi się wycofać, na polu zostaje jednostka, która wygrała jeśli w starciu brała udział więcej niż 1 jednostka po jednej stronie, jedna z tych jednostek zostaje na polu, pozostałe wycofują się o jedno pole - jeśli bitność jednostek po obu stronach jest taka sama, atakujący się wycofuje, nie ma strat. - jednostka, która przegrała walkę wycofuje się o dwa pola (kawaleria o trzy) i zmniejsza swoją siłę o 75%. - jednostka zostaje zniszczona gdy jej siła spadnie poniżej 25% siły wyjściowej. - jeśli jednostka nie ma się gdzie wycofać (jest okrążona, przyparta do rzeki) zostaje automatycznie zniszczona.
/-/ Sanctitas Vestra Albertus Pontifex Maximus et Servus Servorum Dei, Patriarcha et Episcopus Rotriae etc. etc. etc
-
-

- Duchowny
-
- Posty: 993
- Dołączył(a): 18 sie 2022, 12:22
- Lokalizacja: Fort Jakuba
- Medale: 4
-
-
- Godności Kancelaryjne: Podskarbi Nadworny
- Stopień: Porucznik
- Wykształcenie: bakałarz net
przez Konrad Radziwiłł » 07 maja 2025, 09:21
W zwiazku z trudnoscia kartograficzna postanowilem, po troche dluzszej przerwie kontynuowac kampanie, bedzie ona prowadzona narracyjnie. Moj pomysl jest taki, ze Hetman wielki przydzieli jednostki poszczegolnym chetnym, ogolna strategia bedzie omawiana w sztabie Rzplitej, a kazdy bedzie prowadzil swoja narracje dzialan wojsk. Sztab Tatarski rozwiazujemy.
Hrabia IL Gubbio
Rotmistrz w Bracławskim Pułku Kawalerii
Stolnik Wileński 
-
-

- Stolnik

-
- Posty: 2853
- Dołączył(a): 15 maja 2021, 13:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Medale: 5
-
-
- Godności Kancelaryjne: .
- Stopień: Rotmistrz
- Wykształcenie: Bakałarz
przez Konrad Radziwiłł » 07 maja 2025, 16:59
Rozumiem ze ja i Benedykt też dostaniemy przydział tym razem w sztabie Rzplitej już. Jest zgoda Hetmana?
Hrabia IL Gubbio
Rotmistrz w Bracławskim Pułku Kawalerii
Stolnik Wileński 
-
-

- Stolnik

-
- Posty: 2853
- Dołączył(a): 15 maja 2021, 13:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Medale: 5
-
-
- Godności Kancelaryjne: .
- Stopień: Rotmistrz
- Wykształcenie: Bakałarz
przez Konrad Radziwiłł » 07 maja 2025, 20:12
Wiem, wiem, tylko chciałem to jakoś tak przygotować już.
Hrabia IL Gubbio
Rotmistrz w Bracławskim Pułku Kawalerii
Stolnik Wileński 
-
-

- Stolnik

-
- Posty: 2853
- Dołączył(a): 15 maja 2021, 13:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Medale: 5
-
-
- Godności Kancelaryjne: .
- Stopień: Rotmistrz
- Wykształcenie: Bakałarz
kuchnie na wymiar kalwaria zebrzydowska
Powrót do Kampania Krymska
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
|
|